0

0

0

0

0
طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

دکتر جلیلی در اولین گردهمایی اعضای ستاد انتخاباتی خود، پس از مشخص شدن نتیجۀ انتخابات:
دکتر جلیلی: کار ما تازه شروع شده است
چقدر بودند کسانی که ضمن ابراز لطف، با صراحت و قاطعیت می گفتند «حمایت ما از شما تا وقتی است که با ولایت باشی». جلیلی افزود: از این صراحت لذت می بردم و این، یک پیروزی بزرگ برای نظام است که این عده فقط حول محور ولایت دور هم جمع شدند. شبیه این را فقط در دوران دفاع مقدس می دیدیم.

به گزارش ستاد مردمی حیات طیبه، دکتر جلیلی و اعضای ستاد انتخاباتی اش شنبه شب پس از اعلام نتیجۀ نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری گرد هم آمدند.

در این مراسم که با مولودی خوانی و سرور به مناسبت اعیاد شعبانیه آغاز شد، دکتر جلیلی ابراز خرسندی کرد که فرصت بزرگی از انسجام نیروهای باانگیزه، پای کار و بی توقع برای شروع یک فعالیت ادامه دار ایجاد شده که می تواند از این پس، منشأ حرکتهای تأثیرگذار باشد. جلیلی گفت: ویژگی افرادی که در این مدت در ستاد انتخاباتی ما فعال بودند این است که برای رسیدن به هدفشان از هر روشی استفاده نمی کنند و به اصول و اخلاق -حتی در فعالیت انتخاباتی- پایبندند. به گفته دبیر شورای عالی امنیت ملی، فقط در انتخابات است که یک نفر، تابلوی کار می شود و در بسیاری از فعالیتهای دیگر به تابلو نیازی نیست و افراد می توانند بر مبنای گفتمان مشترکشان در جهت اصول و ارزشهایشان کار کنند.

جلیلی افزود: «در این انتخابات، با کسانی مواجه شدم که به اخلاصشان غبطه خوردم. بااینکه به جز خراسان، مسئولان و فعالان ستادهای انتخاباتی استانی را هرگز نمی شناختم، در آنها انگیزه ها و اخلاصی دیدم که مثال زدنی است.» او از بعضی استانها مثال زد که اعضای ستادش می گفتند حتی جایی برای برگزاری جلسات ندارند؛ و این به گفتۀ جلیلی هم باعث خجالت بود و هم افتخار، که کسانی بدون داشتن هیچگونه پشتوانۀ مالی و انگیزۀ مادی با از خود گذشتگی برای اهدافشان فعالیت می کردند.

او همچنین از انسجام این نیروها حول یک گفتمان مشترک سخن گفت و افزود: در تمام سفرهای استانی، چقدر بودند کسانی که ضمن ابراز لطف، با صراحت و قاطعیت می گفتند «حمایت ما از شما تا وقتی است که با ولایت باشی؛ و اگر پایت را کج بگذاری با شما نیستیم». جلیلی افزود: از این صراحت لذت می بردم؛ و -این را نه حالا، پنجشنبه هم گفتم که- این، یک پیروزی بزرگ برای نظام است که این عده فقط حول محور ولایت دور هم جمع شدند و اینقدر پای کار بودند؛ لذا این ظرفیت و همت، و این روحیۀ بسیجیِ همراه با شعور بالا کمتر از چیزی که در دوران دفاع مقدس دیدیم، نیست.

دکتر جلیلی گفت: خودم را قابل نمی دانم که از این دوستان تشکر کنم؛ چون می دانم که آنها برای من کار نکرده اند؛ بلکه برای اصولشان کار کرده اند؛ بنابراین ان شاء الله این فعالیتها ذخیره ای برای آخرتشان خواهد بود.

دکتر جلیلی همچنین دربارۀ نتیجۀ انتخابات گفت: این، ضعف ما بوده که نتوانستیم دربارۀ کارآمدی گفتمان انقلاب و مقاومت، کار اقناعی کنیم و اکثریت مردم را به این کارآمدی متقاعد کنیم.

این کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با اشاره به نتیجۀ انتخابات و پیام خود گفت: اینکه از حامیانم خواستم به آقای روحانی کمک کنند، یک تعارف نبود؛ بلکه واقعا حالا همۀ ما باید هرآنچه در توان داریم برای کمک به دولت آینده در جهت گفتمان امام و انقلاب به کار گیریم. جلیلی افزود: واقعیت این است که بعد از انقلاب، چون ما حکومت را از خود دانسته ایم، بسیاری از کارها را به حکومت و دولت محول کرده ایم؛ در حالی که اگر اهداف و آرمانهایی برای خود تعریف می کنیم، علاوه بر دولت، خود ما نیز در جهت تحقق آنها وظیفه داریم. او گفت: اگر تلاشی هم صورت می گیرد برای اینکه دولت را به دست بیاوریم، برای این است که از ظرفیت دولت برای آن اهداف استفاده کنیم؛ و گرنه آحاد مردم چنان که قرآن کریم می گوید «لیقوم الناس بالقسط» در اقامۀ قسط و محقق کردن اهداف اسلام وظیفه دارند. به گفتۀ دبیر شورای عالی امنیت ملی، جامعه هم می تواند بر رفتار حکومت نظارت داشته باشد و هم می تواند از او اقامۀ قسط را مطالبه کند.

دکتر جلیلی همچنین با دعوت از فعالان ستادهای انتخاباتی خود به پیدا کردن ساختار و سازوکاری برای استفاده از ظرفیت به وجوده آمده گفت: باید در جلسات دیگری بنشینیم و دربارۀ این مسئله باهم گفتگو کنیم و راهکاری را بیابیم. او ضمنا از فعالان ستادهای انتخاباتی خود خواست که مثل همین ایام، از پرداختن به حواشی پرهیز کنند تا از اصل باز نمانند. جلیلی گفت: بعضی وقتها بچه های حزب اللهی آنقدر درگیر حواشی پرداخته شده در سایتها می شوند که باید دقت کنند وقتشان مصروف چه چیزی شده است.

در این مراسم و پیش از حضور دکتر جلیلی در ستاد، دکتر زارعی نمایندۀ مردم تهران هم در سخنانی گفت: حالا نوبت آن است که از کار خود و جریان اصولگرایی آسیب شناسی کنیم و ببینیم نقاط ضعفمان کجا بوده است. دکتر زارعی ضمنا به دقت نداشتن نظرسنجی ها هم اشاره ای کرد و گفت: معلوم است که هنوز ما توانایی سنجش مسائل اجتماعی را نداریم و از این بابت، باید خود را تقویت کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۶
0
حمایت استاد حسن عباسی از دکتر سعید جلیلی

حمایت استاد حسن عباسی از دکتر سعید جلیلی


ستاد حسن عباسی  رئیس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز حمایت خود را از دکتر سعید جلیلی اعلام کرد.

به گزارش رجانیوز، عباسی که از سالهای گذشته با تشکیل کلاس های مختلف در زمینه علوم استراتژیک، یکی از اساتید محبوب و پر طرفدار در میان دانشجویان محسوب می شود، طی روزهای گذشته در پاسخ به سوالات متعدد شاگردانش مبنی بر اینکه کاندیدای اصلح این دوره از انتخابات چه کسی است؛ دکتر سعید جلیلی را معرفی کرده است.
این در حالی است که پیش از این نیز بسیاری از علما، نخبگان، طلاب،‌ دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه حمایت قاطع و صریح خود را از دکتر سعید جلیلی در انتخابات پیش رو اعلام کردند که این میزان از اجماع نخبگان بر یک کاندیدا، در تاریخ انتخابات های ریاست جمهوری بعد از انقلاب، کم نظیر است.
از جمله این افراد می توان به اسامی ذیل اشاره کرد:
 
۱- آیت الله مصباح یزدی
۲- آیت الله رجبی(عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)
۳– آیت الله موسوی جزایری(عضو مجلس خبرگان رهبری)
۴- آیت الله علم الهدی
۵ –آیت الله کعبی(عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم )
۶- آیت الله زابلی
۷- آیت الله خزعلی(عضو مجلس خبرگان رهبری)
۸- آیت الله فیاضی(عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) 
۹- حجت الاسلام و المسلمین میرباقری(رئیس دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم) 
۱۰- حجت الاسلام و المسلمین حاجتی(مدیر حوزه علمیه خوزستان)
۱۱- استاد اصغر طاهرزاده(استاد حوزه و دانشگاه)
۱۲-حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی(عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره))
۱۳- دکتر محمد سلیمانی(وزیر سابق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات)
۱۴-حجت الاسلام و المسلمین نبویان(استاد حوزه و دانشگاه)
۱۵- پرفسور مسعود درخشان(استاد دانشگاه امام صادق(ع) در رشته اقتصاد)
۱۶- دکتر پرویز داوودی(معاون اول دولت نهم و استاد دانشگاه در رشته اقتصاد)
۱۷- حجت الاسلام والمسلمین پناهیان(استاد خوزه و دانشگاه)
۱۸- حجت الاسلام دکتر خسروپناه (رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه)
۱۹- حجت الاسلام والمسلمین مومنی(خطیب توانمند و استاد حوزه های علیمه)
۲۰- حجت الاسلام و المسلمین آقا تهرانی(استاد حوزه و دبیر جبهه پایداری انقلاب اسلامی)
۲۱- دکتر باقری لنکرانی(وزیر سابق بهداشت و عضو ارشد جبهه پایداری)
۲۲- حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی(عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)
۲۳- حجت الاسلام و المسلمین حسینیان(رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی)
۲۴-دکتر محمد هادی همایونی(استاد دانشگاه و دکترای ارتباطات )
۲۵- دکتر سعید زیباکلام(عضو هیأت علمی گروه فلسفهٔ دانشگاه تهران)
۲۶- دکتر رضا روستا آزاد(رئیس دانشگاه صنعتی شریف)
۲۷- دکتر محمد هادی زاهدی وفا
۲۸- دکتر رضائیان(پدر علم مدیریت در ایران)
۲۹- حجت الاسلام و المسلمین عالی(خطیب توانمند و استاد حوزه علمیه)
۳۰- حجت الاسلام و المسلمین سقای بی ریا (معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی(ره)
۳۱- دکتر جواد کریمی قدوسی(عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی)
۳۲- رحیم احمدی روشن (پدر شهید مصطفی احمدی روشن)
۳۳- دکتر علی اصغر زارعی( نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی)
۳۴- یوسفعلی میرشکاک(نویسنده و شاعر انقلاب)
۳۵- مهندس پرویز فتاح(وزیر سابق نیرو)
۳۶- دکتر مسعود میرکاظمی(استاد دانشگاه و وزیر سابق نفت)
۳۷- حجت الاسلام دکتر بهداروند(نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس)
۳۸-علیرضا قزوه(شاعر انقلاب)
۳۹-نادر طالب زاده(نویسنده و کارگردان)
۴۰- فرج الله سلحشور(نویسنده و کارگردان)
۴۱- مهندس سعید قاسمی(فعال فرهنگی و استاد دانشگاه)
۴۲- گل علی بابایی(نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس)
۴۳- حجت الاسلام سید مرتضی حسینی(نمایند مجلس)
۴۴- دکتر مهدی کوچک زاده (استاد دانشگاه و نماینده مجلس)
۴۵- دکتر ابراهیم رزاقی(استاد دانشگاه در رشته اقتصاد)
۴۶- دکتر زهره طبیب زاده(نماینده مجلس)
۴۷- دکتر فروغ نیلچی زاده(مدرس حوزه و دانشگاه و پژوهشگر خانواده)
۴۸- دکتر فاطمه آلیا (نماینده مجلس)
۴۹- مهندس حسن حمیدزاده(مدرس دانشگاه)
۵۰- حمید داوود آبادی(نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس)
۵۱- حجت الاسلام پژمان فر(رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی)
۵۲- شهریار زرشناس(پژوهشگر واستاد غرب شناسی)
۵۳- دکتر ابراهیم فیاض
۵۴- دکتر علی باقری(دکتری اقتصاد از دانشگاه امام صادق(ع) و معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی)
۵۵- حاج مهدی سلحشور(مسئول کارگروه هیات مذهبی کشور)
۵۶- دکتر حسن دانایی فرد(عضو شورای پژوهشی مرکز مطالعات مدیریت)
۵۷-  دکتر سید قاسم الهاشمی(عضو برجسته جمعیت الوفاق بحرین)
۵۸- بیژن نوباوه وطن(نماینده مجلس)
۵۹- دکتر حسینعلی شهریاری(رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس)
۶۰- دکتر فؤاد ایزدی(عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان)
۶۱- دکتر محمد علی رامین
۶۲- دکتر امیر حسین قاضی زاده(نماینده مجلس)
۶۳- دکتر حسین کچوئیان(عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)
۶۴- مهندس عباس سلیمی نمین(مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران)
۶۵- حجت الاسلام و المسلمین رهدار(استاد حوزه و دانشگاه)
۶۶- مهندس سید مهدی هاشمی(نماینده مجلس)
۶۷- سید ناصر حسینی(نویسنده دفاع مقدس)
۶۸- مهندس محمد رضا اسکندری(وزیر سابق جهاد کشاورزی)
۶۹- ابولقاسم جراره (نماینده مجلس)
۷۰- مهدی محمدی(کارشناس مسائل بین الملل)
۷۱- دکتر وحید یامین پور(استاد دانشگاه و کارشناس رسانه)
۷۲- علی محمد مودب(شاعر انقلاب)
۷۳- lستاد محمد شجاعی ( مدیر موسسه منتظران منجی عج)
منبع: رجا نیوز
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ خرداد ۹۲ ، ۲۱:۲۴
0

متن زیر قسمتهایی از سخنان یکی از مسئولان دولتی است که توسط یکی از دوستان به ای میل حقیر ارسال شد. به نظرم جالب آمد و به همین خاطر منتشر کردم تا نظر دوستان را هم در این باره بدانم.

  • غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.
  • اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.
  • ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».
  • سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.
  • یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!
  • شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
  • امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
  • امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
  • وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».
  • اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و به تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.
  • در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!
  • پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.
  • تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.
  • شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».
  • مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...
  • بعضی هم می‌گویند نگوییم چون قبلاً کسی (حشمت‌الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه‌ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب‌ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن‌ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.
  • آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آن‌جا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند. آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آن‌جا پیغام دهد «امام خامنه‌ای». سید حسن نصرالله می‌فهمد در سخت‌ترین شرایطی که دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای! ما اینجا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم!
  • اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید «انّ عذابی لشدید». روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون». هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۴۷
0

من به هیچ کس نظر ندارم/ نامزدها قول دهند حاشیه‌سازی نمی‌کنند و دست اطرافیان خود را باز نمی‌گذارند


340167_278

به نقل از دفتر مقام معظم رهبری، انبوه بی شمار مردم مومن و انقلابی از سراسر کشور، امروز با اجتماع عظیم و پرشور خود در حرم مطهر امام خمینی(رض)، “وفاداری به امام” را به حبل المتین وحدت و سرافرازی ملت و مسئولان تبدیل کردند، و با عزیز به عرش سفر کرده خود پیمانی دوباره بستند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این اجتماع کم نظیر، باور امام به “خدا، مردم و خود” را زمینه ساز پیروزی، تداوم و پیشرفت مقتدرانه انقلاب اسلامی خواندند و با بیان توصیه های مهم انتخاباتی خطاب به مردم و نامزدها افزودند: به یاری پروردگار ملت ایران ده روز دیگر حماسه ای پرشور می آفریند و از آزمون بزرگ ۲۴ خرداد سرافراز و سربلند بیرون می آید.

حضرت آیت الله خامنه ای قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ را، مقطع بسیار مهمی در تاریخ ایران خواندند و افزودند: بعد از بازداشت امام (ره) که پس از سخنرانی ایشان در سیزده خرداد ۴۲ روی داد ، در پانزده خرداد موج عظیمی از حرکت مردمی در تهران، قم و چند شهر دیگر براه افتاد که پیوند مستحکم مردم با روحانیت و مرجعیت را به رخ حکومت طاغوت کشید.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه پیوند مردم با روحانیت ضامن پیشرفت اوج گیری و در نهایت پیروزی نهضت بود، گفتند: هنگامی که مردم وارد میدان می شوند و احساسات و اندیشه آنها پشتوانه یک نهضت قرار می گیرد، آن حرکت، ظرفیت ادامه یافتن و پیروز شدن را بدست می آورد.

حضرت ایت الله خامنه ای با اشاره به نمایان شدن چهره خشن  و بی رحم طاغوت ، در حادثه پانزده خرداد سال ۴۲ افزودند: یکی از نکات مهم آن حادثه، سکوت مجامع و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر بود که به هیچ وجه اعتراضی از آنها شنیده نشد.

ایشان تاکید کردند: برغم همه این مسایل، امام خمینی (ره) به تنهایی اما به پشتوانه مردم، چهره یک رهبر آسمانی و معنوی، قاطع و مصمم را از خود به همه مردم و تاریخ نشان داد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سه باور مهم امام راحل (ره) تاکید کردند: باور به خدا، باور به مردم و باور به خود، هر سه به معنی واقعی کلمه در وجود امام و تصمیم امام و همه حرکت های ایشان تجلی داشت.

حضرت ایت الله خامنه ای افزودند: امام خمینی (ره) با دل خود با مردم سخن گفت و مردم هم با جان خود به او لبیک گفتند و به وسط میدان امدند و مردانه ایستادند و این نهضت به تدریج به سمت پیروزی رفت و در نهایت هم بدون کمک هیچ کشوری ، به پیروزی رسید.

رهبر انقلاب در تشریح سه باور عمیق و سرنوشت ساز امام یعنی باور به خدا، باور به مردم و باور به خود افزودند: امام با همه وجود به پروردگار اعتماد و به تحقق وعده یاری خدا یقین داشت و به همین علت فقط و فقط برای خدا کار و حرکت و اقدام می کرد.

ایشان افزودند: امام به ملت نیز عمیقا “اعتماد و اعتقاد” داشت و بر این باور بود که ملت مومن باهوش و شجاع ایران اگر رهبران لایقی داشته باشد مثل خورشید در میدانهای مختلف خواهد درخشید.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: در چشم امام، مردم عزیزترین، و دشمنانِ ملت منفورترین بودند و این باور یکی از علل اساسی ایستادگی و مقابله امام با سلطه گرانی بود که با ملت ایران، دشمنی می کردند.

رهبر انقلاب در تشریح سومین وی‍ژگی امام یعنی باور به خود و اعتماد به نفس خاطر نشان کردند: امام “ما می توانیم” را در وجود ملت زنده کرد و توانایی های ذاتی ملت را در عرصه های مختلف به بروز و ظهور رساند.

ایشان با اشاره به رفتار شجاعانه امام در مقابل رژیم مستبد پهلوی، دوران انقلاب، دفاع مقدس و مقابله با ستم گران جهانی افزودند: شجاعت، قاطعیت و اعتماد به نفسی که در گفتار و رفتار و تصمیمات امام جاری بود بتدریج به ملت منتقل شد و این ملت را به الگوی استقامت و بصیرت تبدیل کرد.

رهبر انقلاب افزودند: در پرتو همین اعتماد به نفس و شجاعت بود که امام هیچگاه حتی در آخرین روزهای حیات پر برکتشان، دچار ذره ای افسردگی و تردید و وادادگی نشد بگونه ای که بیانیه های سالهای آخر حیات ایشان، در سالهای آخر از سخنان و مواضع امام در سالهای آغاز نهضت، انقلابی تر و قوی تر بود.

ایشان با تشریح نتایج باور ملت ایران به شعار اساسی امام خمینی یعنی “ما می توانیم” افزودند: ملت ایران در پرتو “اعتماد به نفس”، امید و توکل به خدا، یأس و نومیدی دوران ستم شاهی را کنار گذاشت و با افتخار آفرینی در عرصه های مختلف، خود را به نماد سرافرازی و پیشرفت تبدیل کرد.

رهبر انقلاب نجات ایران از وابستگی شرم آور به آمریکا و انگلیس، تبدیل سران فاسد و خائن و شهوت ران به حاکمان برآمده از آرای ملت، تبدیل ایران از کشوری عقب مانده به کشوری که شتاب پیشرفت علمی آن یازده برابر متوسط جهانی است و دستیابی ایران به پیشرفتهای تحسین برانگیز در عرصه های سازندگی، علمی، پزشکی و آموزش عالی را از برکات حرکت عظیمی خواندند که امام راحل عظیم الشأن در پرتو باور به خدا، باور به ملت و باور به خود در میان مردم بوجود آورد.

حضرت ایت الله خامنه ای با تاکید بر اینکه پیشرفت ها و دستاوردهای سه دهه اخیر نباید مایه غرور کاذب شود، خاطر نشان کردند: ما اگر خودمان را با ایران دوران طاغوت مقایسه کنیم، این افتخارات به چشم خواهد آمد اما اگر خود را با “ایران اسلامی مطلوب” که جامعه ای همراه با عزت، رفاه، اخلاق و ایمان و معنویت است، مقایسه کنیم، قطعا راه طولانی در پیش داریم.

ایشان تاکید کردند: این راه طولانی اما پرافتخار با همان سه باور امام (ره) قابل پیمودن است و ملت ایران با برخورداری از جوانان مومن و با تمسک به این سه باور، توانایی را دارد که با سرعت و شتاب لازم به قله رفیع ایران اسلامی مطلوب دست یابد.
رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه افق پیش روی ملت ایران ؟؟؟ پر از امید است، افزودند: ملت، نقشه راه را نیزکه همان اصول امام است، در اختیار دارد.

حضرت ایت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: اصول امام که در سخنرانی های منتشر شده و مدون ایشان و وصیتنامه آن امام موجود است، همان اصولی است که ملت عقب افتاده و وابسته ایران را به ملتی پیشرو و سرافراز و مستقل تبدیل کرد.

ایشان یک نکته را هم متذکر شدند و گفتند: کسانی که نام امام را بر زبان می آورند و به نام ایشان تمسک می جویند باید به اصول و “نقشه راه امام” هم اعتقاد داشته باشند، زیرا حقیقت امام تنها با اصول و مبانی و نقشه راه آن عزیز قابل درک و قابل عمل می شود.
رهبر انقلاب اسلامی در تبیین اصول امام در زمینه های مختلف اصول امام در “سیاست داخلی” را اینگونه بیان کردند: تکیه به رای مردم، تامین اتحاد و یکپارچگی ملت، مردمی بودن و غیر اشرافی بودن حکمرانان و زمامداران، دلبسته بودن مسئولان به مصالح ملت، و کار و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور.

حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص اصول امام در “سیاست خارجی” گفتند: ایستادگی در مقابل سیاست های مداخله گر و سلطه گر، برادری با ملت های مسلمان، ارتباط برابر با همه کشورها به جز کشورهایی که تیغ بر روی ملت ایران کشیده اند، مبارزه با صهیونیست، مبارزه برای ازادی فلسطین، و کمک به مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان، اصول امام در سیاست خارجی است.
ایشان به اصول امام در عرصه “فرهنگ” نیز اشاره کردند و افزودند: اصول امام در این بخش عبارتند از: نفی فرهنگ اباحه گری غربی، نفی جمود و تحجر، نفی ریاکاری در تمسک به دین، دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلام، و مبارزه با ترویج فحشا و فساد در جامعه.

رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اصول امام در عرصه “اقتصاد” نیز گفتند: تکیه به اقتصاد ملی  و خودکفایی، عدالت اقتصادی در تولید و توزیع، دفاع از طبقات محروم، مقابله با فرهنگ سرمایه داری، احترام به مالکیت و سرمایه و کار، هضم نشدن در اقتصاد جهانی و استقلال در اقتصاد ملی اصول اقتصادی امام است.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: توقع همیشگی امام از مسئولان این بود که با اقتدار و مدیریت و با اداره عاقلانه و مدبرانه کشور، این اصول را اجرایی کنند و به پیش ببرند.

ایشان با تاکید بر اینکه، این اصول نقشه راه امام بزرگوار است، خاطر نشان کردند: ملت ایران با ایمان راسخ و توانایی ها و استعدادهای خود و با همت جوانان و استفاده از نقشه راه امام می تواند راه طی شده در ۳۴ سال گذشته را با قدرت و شتاب بیشتر ادامه دهد و به الگویی حقیقی و کامل برای ملت های مسلمان تبدیل شود.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به انتخابات حساس یازدهمین دوره ریاست جمهوری پرداختند و نکاتی را در این خصوص یاداور شدند.
حضرت آیت الله خامنه ای انتخابات را مظهر هر سه باور امام دانستند و افزودند: انتخابات مظهر خداباوری است زیرا بر اساس تکلیف باید در سرنوشت کشور شرکت کرد.

ایشان خاطر نشان کردند: انتخابات مظهر مردم باوری است زیرا در انتخابات، مردم خودشان مسئولان کشور را انتخاب می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی گفتند: انتخابات مظهر خودباوری نیز می باشد زیرا هر رایی که در صندوق انداخته می شود در واقع مشارکت و دخالت در سرنوشت کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای مهمترین موضوع در انتخابات را، ایجاد حماسه سیاسی و حضور “پرشور و هیجانِ” مردم در پای صندوق های رای دانستند و تاکید کردند: هر رایی که مردم به یکی از هشت کاندیدای محترم بدهند، دردرجه اول، رای به جمهوری اسلامی و رای اعتماد به ساز و کار انتخابات است.

ایشان خاطر نشان کردند: این رای در درجه دوم ، رای به کسی است که هر فردی بر اساس نظر و انتخاب خود، او را برای آینده کشور مفیدتر تشخیص داده است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش دشمنان برای تبدیل انتخابات به تهدیدی بر ضد نظام، گفتند: آنها امیدوارند که انتخابات، یا سرد برگزار شود و یا اینکه بعد از انتخابات فتنه ای بوجود اید همانگونه که در سال ۸۸ روی داد اما دشمنان در طراحی خود اشتباه می کنند زیرا ملت ایران را نشناخته و روز ۹ دی را فراموش کرده اند.

ایشان تأکید کردند: به توفیق الهی و بر خلاف خواست و طراحی دشمنان انتخابات ۲۴ خرداد، فرصت بزرگ نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: دشمنان تصور می کنند، اکثریتی خاموش و مخالف نظام در کشور وجود دارد در حالیکه آنها ۲۲ بهمن را از یاد برده اند که در ۳۴ سال گذشته همواره جمعیت عظیمی در دفاع از نظام اسلامی به خیابانها امده و شعار ” مرگ بر آمریکا” سر داده است.

ایشان با تاکید بر اینکه بدخواهان ملت ایران و اتاق های فکر انها، برای سرد کردن فضای انتخابات به تبلیغات دروغی و بی انصافانه ایی همچون مهندسی شدن انتخابات و مشروع و آزاد نبودن آن روی آورده اند، خاطر نشان کردند: در کجای دنیا به نامزدهای انتخابات، از چهره های معروف گرفته تا افراد گمنام، اجازه داده می شود که بطور مساوی از رسانه ملی کشور استفاده کنند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: در آمریکا و کشورهای سرمایه داری، اگر نامزدهای انتخابات عضو دو یا سه حزب نباشند و  مافیای ثروت و قدرت و شبکه صهیونیستها از آنها حمایت نکنند، به هیچ وجه امکان تبلیغات ندارند.

حضرت آیت الله خامنه ای قانون را مرجع و حاکم واقعی روند انتخابات در ایران بر شمردند و تأکید کردند: در جمهوری اسلامی تنها چیزی که بر روند وارد شدن در عرصه انتخابات حاکم است قانون است و بر طبق قانون عده ای می توانند بیایند و عده ای نمی توانند ضمن این که کسانی که تشخیص صلاحیت می دهند نیز بر طبق قانون مشخص هستند.

ایشان افزودند: دشمن بیرونی با چشم بستن بر این واقعیات، تبلیغات دروغین انجام می دهد و متاسفانه برخی “حنجره ها و قلم های بی تقوا” در داخل همان تبلیغات را تکرار می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: ملت ایران به توفیق الهی و با حضور خود و عزم راسخ، به همه این ترفندها، پاسخ قاطع و کوبنده خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانشان درباره انتخابات خطاب به نامزدهای انتخاباتی، چند توصیه مهم بیان کردند.

ایشان تأکید کردند: نامزدهای محترم از هر چیزی که می خواهند انتقاد کنند، اما متوجه باشند که معنای انتقاد، بی انصافی، منفی بافی و سیاه نمایی نیست بلکه جوهره انتقاد به معنای عزم و نیت و تلاش برای حل مشکلات و پیمودن راهی پر افتخار است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: اگرچه رسانه های بیگانه با غیض و غرض ورزی سعی می کنند این سخنان من را به برخی نامزدها منتسب کنند اما این حرفها متوجه نامزد یا نامزدهای خاصی نیست بلکه متوجه همه نامزدهاست.

ایشان افزودند: لازمه انتقاد، انکار جهات مثبت نیست بنابراین کسانی که می خواهند اعتماد مردم را به خود جلب کنند نباید برنامه ها و کارهای زیر ساختی و برجسته ای را که در این دولت و دولتهای چند دوره گذشته انجام شده و موجبات پیشرفت کشور را فراهم کرده، انکار کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به مشکلات اقتصادی از جمله گرانی و تورم افزودند: آرزوی ملت و همه ما این است که منتخب ملت در انتخابات ۲۴ خرداد، حلّال مشکلات اقتصادی باشد اما نامزدها در بیان طرح های خود برای حل مشکلات اقتصادی، کارهای انجام شده را نفی نکنند.
توصیه انتخاباتی دیگر رهبر انقلاب به هشت نامزد، این بود که وعده های نشدنی ندهند.

ایشان خطاب به نامزدها افزودند: به گونه ای حرف بزنید که اگر خرداد سال آینده نوار حرفهای امروز شما را پخش کردند شرمنده نشوید و با بهانه گیری گردن این و آن نیاندازید.

حضرت آیت الله خامنه ای اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی را بسیار وسیع و فوق العاده دانستند و خاطر نشان کردند: تنها محدودیت رئیس جمهور «قانون» است که البته قانون در واقع محدود کننده نیست بلکه هدایت کننده و نشان دهنده راه صحیح حرکت است.

رهبر انقلاب اسلامی سپس از نامزدها دعوت کردند ضمن ارائه برنامه هایشان، چند قول اساسی به مردم بدهند: قول بدهند که با “عقل و درایت” و “پشتکار و ثبات قدم” عمل خواهند کرد.قول دهند از همه ظرفیتهای قانون اساسی برای انجام مسئولیت های بزرگ ریاست جمهوری استفاده می کنند و قول بدهند ضمن مدیریت اوضاع کشور، به مسئله اقتصاد که به میدان چالش تحمیلی بیگانگان تبدیل شده، توجه کافی خواهند کرد.

ایشان قول نامزدهای انتخاباتی به ملت برای پرهیز از حاشیه سازی و حاشیه پردازی را ضروری برشمردند و افزودند: لازم است به ملت قول بدهید که اگر انتخاب شدید دست اطرافیان و دوستانتان را باز نخواهید کرد.

رهبر انقلاب قول نامزدها به مردم برای توجه کامل و پاسداری از منافع ملت در مقابل بیگانگان را، از دیگر تعهدات ضروری نامزدها خواندند و افزودند: برخی با تحلیل غلط، می گویند برای کاهش عصبانیت دشمن باید به او امتیاز داد اما این کارِ اشتباه، عملاً به معنای ترجیح منافع بیگانگان بر منافع ملت است.

ایشان خاطر نشان کردند: عصبانیت دشمن ناشی از وجود بالنده جمهوری اسلامی و ناشی از زنده بودن راه و یاد و اهداف امام در اذهان ملت است و تنها راه مقابله با آن تلاش بی وقفه برای حل مشکلات و “ا ستقلال و اقتدار ملی” است.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان تأکید کردند: ده روز دیگر، روز امتحان بزرگ ملت ایران است که امیدواریم به فضل پروردگار، ملت با ایجاد حماسه ای پر برکت و دارای نتایج درخشان، از این آزمون بزرگ الهی نیز سربلند و سرافراز بیرون‌آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۴
0

شخصیت حضرت امام (ره) پس از پیامبران و اولیای معصومین با هیچ شخصیت دیگر قابل قیاس نیست

   

تجلیل و تکریم حضرت روح‌الله در بیان رهبرانقلاب شخصیت حضرت امام(ره) پس از پیامبران و اولیای معصومین با هیچ شخصیت دیگر قابل قیاس نیست

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در وصف امام(ره) فرمودند:‌ شخصیت عظیم امام عزیز ما، حقاً و انصافاً پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین، با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود. او ودیعه خدا در دست ما، حجت خدا بر ما، و نشانه عظمت الهی بود.

خبرگزاری فارس: شخصیت حضرت امام(ره) پس از پیامبران و اولیای معصومین با هیچ شخصیت دیگر قابل قیاس نیست

 


به گزارش مصاف به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی همواره از امام خمینی(ره) به عنوان شخصیتی برجسته در تاریخ ایران اسلامی یاد کرده و بر حرکت در مسیر خط امام تاکید داشتند.

به مناسبت بیست‌و‌چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره ابعاد شخصیتی امام راحل به شرح زیر منتشر می‌شود:

* «امام خمینى» عظیم چون ستاره‌‌ى پرفروغى بر تارک انقلاب اسلامى ایران میدرخشد

در دوران معاصر هم نام درخشان «امام خمینى» عظیم چون ستاره‌‌ى پرفروغى بر تارک انقلاب اسلامى ایران میدرخشد. در این میان، صدها عالم معروف و هزاران عالم غیرمعروف نیز، امروز و دیروز، نقش‌‌آفرین حوادث اصلاحىِ بزرگ و کوچک در کشورهاى گوناگون بوده‌‌اند

02/09/ 92- بیانات در اجلاس جهانی علما و بیدارى اسلامى

* امام حکیم به معنای قرآنی‌ آن بود

امام بزرگوار ما حکیم بود. امام یک حکیم به معناى قرآنى بود. حکیم یعنى آن کسى که حقائقى را مشاهده میکند که از چشمهاى دیگران مغفولٌ‌عنه است؛ پوشیده است. کلمات او، کلماتى ممکن است ساده به نظر بیاید، اما هر چه میشکافید، مى‌بینید لایه‌ها و عمقهاى بیشترى دارد. امام اینجورى بود.

1387/02/12بیانات در دیدار معلمان استان فارس‌‌

*فاصله بسیاری بین فلاسفه، عرفا، دانشمندان علوم عقلى، سیاسیون با امام بزرگوار است

حقیقتاً امام بزرگوار ما یک استثناء در تاریخ ما و یک قله‌ى بلند در حرکت ملت ایران بود. این را نه از باب عشق و علاقه‌ای که همچنان کانونش در دل ما نسبت به ایشان گرم است، عرض مى‌کنیم؛ بلکه نگاه منصفانه‌ى هر کسى این را تأیید مى‌کند.

امام حقاً و انصافاً یک عنصر استثنایى بود. رجال تاریخى کشور را ما مى‌شناسیم. بنده کم و بیش با تاریخ آشنا هستم. این شخصیت جامع نه در بین علماى بزرگ ما نظیر دارد، نه در بین زمامداران این کشور نظیر دارد، نه در بین مصلحان و منادیان تحول در این کشور نظیر دارد.

بزرگانى مثل مرحوم سید جمال و تحول خواهانى که در کشور ما یا حتّى در دنیاى اسلام بودند، کجا؛ این مرد چند بعدىِ عمیقِ حقیقتاً توصیف ناشدنى کجا؟ ما علما و فقهاى بزرگى داشتیم که سخنان و مطالب آنها در اختیار ماست؛ امام بزرگوار در ردیف اول این‌گونه شخصیت‌ها قرار مى‌گیرد.

بنده شرح حال بسیارى از فلاسفه، عرفا، دانشمندان علوم عقلى، سیاسیون، پیرمردهاى پخته و آدمهاى سنجیده را در کتابها خوانده‌ام یا در زندگى‌ام با آنها برخورد داشته‌ام؛ حقاً فاصله‌ى بین آنها و امام بزرگوار، فاصله‌ى زیادى است. هر کدام از ابعاد گوناگون این شخصیت، به تنهایى از نظایر خود جلوتر و پیشتر است.

1384/03/10 بیانات‌ در دیدار اعضاى ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال امام خمینى(ره)

* امام پیر حکمت و مردِ حکیمِ دنیا دیده مجرّب، با دید نافذ بود

امام یک جوان نبود که شما بگویید «احساساتى شد و حرفى زد.» امام، آن پیر حکمت و مردِ حکیمِ دنیا دیده مجرّب، با دید نافذ خود، آن‌طور از حرکت دانشجویان در آن روز تجلیل کرد. پس امام، به حقیقتى پى برده بود که این را گفت. ما نیز همان را - نه فقط از روى تبعیت ؛ بلکه از روى احساس، از روى بینش و از روى منطق - تأیید و تصدیق مى‌کنیم.

1390/03/14 بیانات در بیست و دومین سالگرد امام خمینی(ره)

* شرق و غرب دنیا علیه امام دست به دست‌ هم دادند او خم به ابرو نیاورد

امام، این‌گونه بود. آن مرد پولادینى که شرق و غرب دنیا علیه او دست به دست هم دادند و خم به ابرو نیاورد، نیمه شب، آن چنان در مقابل خداوند متعال اشک مى‌ریخت که نزدیکانشان به من مى‌گفتند شبها که امام گریه مى‌کند، براى پاک کردن اشکهایشْ دستمال کافى نیست؛ امام چشمانش را با حوله پاک مى‌کند! این قوّت از آن قوّتهاست.

1372/10/26بیانات در دیدار جمعی از پاسداران

* شخصیت حضرت امام خمینی(ره) استثنایی و ممتاز بود

خصوصیات امام، استثنایی و ممتاز و بی نظیر است و هرچه در ابعاد شخصیت ایشان تامل کنیم، این استثنا و امتیاز را بهتر و بیشتر می یابیم. حال که این داغ بزرگ، دل‌های ما را گداخته است و غم سنگینی قلب‌های ما را می فشارد، خلا وجود او را بیشتر احساس می کنیم....

 1368/3/16در مراسم بیعت نخست وزیر و هیئت وزیران

*محو در اراده الهی و تکلیف شرعی/ امام مصداق ایمان و عمل صالح بود

شخصیت امام تا حد بسیار زیادی به اهمیت و عظمت آرمان‌های او مربوط می شد. او با همت بلندی که داشت، هدف‌های بسیار عظیمی را انتخاب می کرد.

تصور این هدف‌ها، برای آدم‌های معمولی دشوار بود و می پنداشتند آن هدف‌های والا، دست نیافتنی هستند، لیکن همت بلند و ایمان و توکل و خستگی ناپذیری و استعدادهای فراوان و توانایی‌های اعجاب انگیزی که در وجود این مرد بزرگ نهفته بود، به کار می‌افتاد و در سمت هدف‌های مورد نظرش پیش می‌رفت و ناگهان همه می‌دیدند که آن هدف‌ها محقق شده اند.

نقطه‌ی اساسی کار او، این بود که در اراده‌ی الهی و تکلیف شرعی محو می‌شد. هیچ چیز برایش غیر از انجام تکلیف، مطرح نبود. واقعاً او مصداق ایمان و عمل صالح بود. ایمانش به استحکام کوه‌ها می‌مانست و عمل صالحش با خستگی ناپذیری باورنکردنی توام بود.

آن چنان در تداوم عمل صبور و کوشا بود که انسان را دچار حیرت می‌کرد. به همین خاطر، هدف‌های بزرگ قابل وصول شد و دست یافتن به قله‌ها امکان پذیر گردید.

1368/3/16 مقام معظم رهبری در مراسم بیعت نخست وزیر و هیئت وزیران

* شخصیتی امام پس از پیامبران و اولیای معصومین با هیچ شخصیت دیگر قابل قیاس نیست

شخصیت عظیم رهبر کبیر و امام عزیز ما، حقاً و انصافاً پس از پیامبران خدا و اولیای معصومین، با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود. او ودیعه ی خدا در دست ما، حجت خدا بر ما، و نشانه ی عظمت الهی بود. وقتی انسان او را می دید، عظمت بزرگان دین را باور می کرد.

ما نمی توانیم عظمت پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع)، سیدالشهدا»(ع)، امام صادق(ع) و بقیه‌ی اولیا را حتی درست تصور کنیم، ذهن ما کوچکتر از آن است که بتواند عظمت شخصیت آن بزرگمردان را در خود بگنجاند و تصور کند، اما وقتی انسان می دید شخصیتی با عظمت امام عزیزمان و با آن همه ابعاد گوناگون؛ ایمان قوی، عقل کامل، دارای حکمت، هوشمندی، صبر و حلم و متانت، صدق و صفا، زهد و بی اعتنایی به زخارف دنیا، تقوا و ورع و خداترسی و عبودیت مخلصانه برای خدا، دست نیافتنی است، و مشاهده می‌کرد که همین شخصیت عظیم، چگونه در برابر آن خورشیدهای فروزان آسمان ولایت، اظهار کوچکی و تواضع و خاکساری می کند و خودش را در مقابل آنها ذره یی به حساب می آورد، آن وقت انسان می‌فهمید که پیامبران و اولیای معصومین(ع) چه قدر بزرگ بودند.

1368/3/17- در مراسم بیعت گروهی از فرماندهان و اعضای سپاه

*امام(ره) انسانی بسیار عاقل، دوراندیش، حکیم، آدم شناس، تیزبین، حلیم، متین و آینده نگر بود

امام(ره) انسانی بسیار عاقل، دوراندیش، حکیم، آدم شناس، تیزبین، حلیم، متین و آینده نگر بود؛ که هرکدام از این صفات، کافی بود که شخصی را در مرتبه یی والا جای دهد و احترام همگان را جلب کند. متانت و بردباری و حلم امام به گونه یی بود که اگر صد نفر در مجلسی سخنانی می گفتند که او آنها را قبول نداشت، تا لازم نمی دانست، حرفی نمی زد و سکوت می کرد؛ در صورتی که اگر در حضور آدم‌های معمولی کلمه‌یی گفته شود که برخلاف عقیده ی آنها باشد، طوفانی در روحشان به وجود می آید که سریعاً پاسخ بدهند.

1368/3/8- در مراسم بیعت فرماندهان و اعضای کمیته های انقلاب اسلامی

منبع:فارس

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

www.MASAFPORTAL.com

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۲ ، ۱۸:۰۱
0